Wednesday 9 May 2012

Aan het water

Eén van de plezantste opdrachten en samenwerkingen van dit jaar is dit...

Voor het Felix Poetry Festival mag ik een videogedicht maken van Bernard Dewulf zijn eerste stadsgedicht, 'Aan het water'.
Dat ik die video mag maken in samenwerking met Alastair Cook is meer dan een kers.
Alastair Cook is, wat mij betreft, het grootste talent als het gaat om het huwelijk tussen beeld, geluid en poëzie.

Alastair gaat een Engelse versie maken, ik een Nederlandse.
De muziek (voor beide films dezelfde) zal worden gemaakt door Luca Nasciuti, die al vaker de filmpoems van Alastair van geweldige klanken voorzag.

We gaan voor onze films dezelfde parameters gebruiken om zo een mooie tweeling te kunnen creëren voor de schone woorden van Bernard Dewulf.

Aan het water (Bernard Dewulf)

Nu ik nooit van hier zal zijn
en dagelijks afkomstiger ben van elders,

nu ik hier dan toch in een bocht
aan het water een straat heb gelegd,

een vindplaats ingericht voor een kind,
een berk en wat rozen,

nu het kind over de latere voetpaden
met de jaren steeds meer afkomstig zal zijn

uit die straat aan het snelle water
tussen de oude berk en de rozen,

zal ik nooit meer van hier zijn dan nu.

Onze diptiek krijgt zijn première tijdens de vrijdagavond programmatie op het Felix Poetry Festival.
Op vrijdagnamiddag (15/6) geven Alastair en ik ook nog een showcase en lezing met onze video- en filmpoems in de Permekebibliotheek.

Felix Poetry Festival praktisch

  • Op 14 en 15 juni 2012 vanaf 20 uur
  • FelixPakhuis, Godefriuskaai 30, 2000 Antwerpen
  • Tickets: VVK: 5 euro (+ 1 euro administratiekost) per avond - 10 euro aan de deur
  • De gratis festivalkrant met het programma is vanaf mei verkrijgbaar in alle bibliotheken van Vlaanderen
Volg ze ook op facebook: www.facebook.com/FelixPoetryFestival



No comments:

Post a Comment