Saturday 7 January 2012

Of Wel (Re-make / Re-model)

In het kader van de screening van een deel van mijn filmpjes op de Nacht der Poëten in Aarschot (27 januari, CC Het Gasthuis, allen daarheen) ben ik een 'loop' aan het maken van een selectie (veelal Nederlandstalige) videogedichten.
Vorig jaar maakte ik enkele werken bij de schone woorden van Marleen de Crée (Uitgeverij P.)

Gedichten en filmpjes die zeker hun plaats verdienen in die 'loop'.

Bij het opnieuw bekijken van die werken, is er eentje bij waarvan het idee de bovenhand heeft op de uitwerking.
Een vernieuwde (verbeterde?) versie van 'Of Wel' drong zich spontaan bij me op.

Voor deze herwerkte versie ben ik vertrokken van een recenter idee over het samenbrengen van verschillende beeldenstromen. Korter.
Een nieuwe track moest die 2 stromen en de lezing van Arlekeno terug samenlijmen.
House of sheep 

Enfin, 't is klaar...

Of Wel (re-edit 2012)


Woorden: Marleen de Crée (Uitgeverij P.)
Stem: Arlekeno Anselmo
Concept, montage, bewerking & muziek: Swoon
Met dan aan de beelden van: LaptopMemo, Goldfinchgarden, Tschmite, Morgan Kirkham and Graham Firesuite.

No comments:

Post a Comment