Tuesday 1 November 2011

Proof, het laatste paneel.

'Proof'  is een videogedicht-triptiek. 3 Gedichten van David Tomaloff in video verwerkt door mezelf.
'Proof'  is het derde en laatste paneel.      
Alle 'panelen' Zijn ook hier te zien:  PROOF            
De geschiedenis van 'Proof' is eentje van de organische soort. Ik leerde David zijn gedichten
een beetje kennen tijdens het werken (en de open call) van 'Propolis' Vaak een beetje ongrijpbaar, licht mysterieus, onheilspellend soms.

Eerder schreef ik dat ik in eerste instantie een video wilde maken bij 'Thespianic Mythology No. 4' Vanwege de sfeer en de geweldige opname die hij ervan maakte voor 'Kill Author'
Tijdens het werken aan 'Thespianic Mythology No. 4' kwam ik oudere publicaties en opnames tegen die David maakte voor 'Kill Author'.

Op het net was ik een filmpje tegengekomen dat erom vroeg bewerkt te worden.
Ik nam de vrijheid om de opname van '_object{-ions in the mirror' te koppelen aan die beelden en muziek die ik eerder maakte.
Die opname stuurde ik naar de maker van het originele filmpje met de vraag of ik zijn beelden mocht gebruiken. Dezelfde opname stuurde ik ook naar David, met de vraag of hij een triptiek zag zitten.
Maar dan hadden we een derde gedicht nodig. Of hij er eentje wilde schrijven?
Ik stuurde hem een track (Proof) op en enkele inhoudelijke ideeën.
David nam, met plezier, de handschoen op en schreef speciaal voor de triptiek 'PROOF'
Een erg fijne manier van werken was dat. Eentje die ongetwijfeld nog vervolg krijgt...

In het proces van de eerdere publicaties kwam er interesse van 'Connotation Press' om een artikel
te wijden aan de volledige triptiek 'PROOF'.
Geweldig nieuws (vooral om dat het gedicht nog niet eerder werd gepubliceerd)
Daarom ga ik het gedicht 'proof' nog niet plaatsen hier.
Proof


Woorden en stem: David Tomaloff
Camera: Swoon en David Tomaloff (foto's bomen)
Concept, montage en muziek: Swoon

No comments:

Post a Comment