Monday 8 August 2011

There are howling wolves

Nic Sebastian, die al voor enkele geweldige lezingen zorgde in mijn laatste filmpjes, is zelf ook schrijfster. Het was dus enkel een kwestie van tijd voor er een gedicht van haar zou fungeren
als basis voor een nieuw werk.

'There are howling wolves' komt uit de bundel 'Dark And Like A Web (Brief Notes On and To the Divine by Nic Sebastian)' (Broiled Fish & Honeycomb Nanopress, 2011)

Die gedichten liggen op het net voor het oprapen. Zo maar voor iedereen met goede ogen en oren.
Voor iedereen die er goesting in heeft.

There are howling wolves

there are howling wolves
among the poplars
their voices tessellate the night
and we vibrate

the moon is off course
sliding mercury drunk above us
in some blunt mistaken arc

who will rescue
the shattered constellations
who will pick up the pieces
of this night

who will tell the wolves
we are not coming
we never were

Ze zorgde zelf voor een kristalheldere lezing. (voor de hele bundel trouwens)
Een gepaste track had ik al in gedachte.

 

Voor de beelden ben ik het niet zo 'ver' gaan zoeken. Tijdens mijn omzwervingen op het net voor gepaste beelden van een ander filmpje kwam ik genoeg beelden tegen die hier perfect voor zouden passen.
Nacht. Autostrades. Mensen.
Ik heb die nachtbeelden vertraagd, versneld en vermengd
met eigen opnames van een nachtritje naar Amsterdam.
Het was een beetje de bedoeling dat de drie delen (muziek, gedicht-stem en beelden)
op mekaars 'ritme' zouden beginnen glijden... of zoiets...

Enfin, 't is klaar.

There are howling wolves



Woorden en stem: Nic Sebastian
Concept, bewerking, montage en muziek: Swoon

No comments:

Post a Comment