Thursday 17 February 2011

Zou het kunnen...

Het viel me op dat mijn laatste filmpjes niet meteen de meest opgewekte of lichtvoetige voorbeeldjes van levenlust waren. Kwestie van de donkere eieren in de mand ook een kans te geven.

Doch tijd voor iets lichters.

Tijdens één van mijn snuffeltochten over het net kwam ik langs de sprankelende voordracht van het gedicht 'Could it be' van en door Jean 'Binta' Breeze.

De dame was mij mij enkel bekend van haar werk met reggae-dichter Linton Kwesi Johnson, maar deze opname droop van de 'goesting'
Beelden van danslessen, een video van 'the Klaxons' en andere vochtige componenten maakten het af.




Could it be



Gedicht en stem: Jean 'Binta' Breeze
Videotreats en muziek: Swoon

3 comments:

  1. Op een erg bevreemdende wijze geraakte ik niet over mijn eerste gevoel/indruk heen dat dit wel een vrolijke, springerige versie lijkt van donkere madam Anne Clark.
    Maar binnen je oeuvre inderdaad een leuke, lichte toets die toch bijzonder de moeite is.

    ReplyDelete
  2. Anne Clark had ik er zelf niet in gevonden, maar ik snap waar ze vandaan kan komen...

    ReplyDelete
  3. Het moet de onderliggende muziek zijn, en bepaalde tempowisselingen erin. Maar ook de voordracht met bepaalde herhalingen.

    ReplyDelete